Ett riktigt klipp

Skrivet den: 2021-02-09 kl. 20:30:00 / Kategori: That is that
Fy vilket trist väder vi har just nu. Denna blåst är inte att leka med och jag har börjat köra till förskolan nu. Någon gräns får det finnas :) 
 
Idag kom farfar och passade Thea när jag skulle hämta Elliot för efteråt körde vi inte direkt hem. Istället körde vi till frisören för ett första besök. Elliot var taggad innan och visste vart vi skulle men blev nervös så fort vi kom in. Inte så konstigt, han hade aldrig varit där innan. Han ställde sig i hörnet och sa "jag är lite rädd". Min lilla plutt. Han var inte alls sugen på att sitta själv i stolen så han fick sitta i mitt knä istället. Sedan gick det hur bra som helst. Han tittade sketpiskt på när hon kammade och klippte men ganska snabbt började han tycka det var roligt och började prata. När han sa något roligt skrattade frisören till varav Elliot snabbt högt konstaterar "vi skrattar tillsammans", och det blev mer fina skratt. Han la även av ett "det är roligt hos frisören". Rakappareten kunde också testas utan protester. Ett lyckat besök minst sagt! 
 
Efter det besöket körde vi inte heller hem utan raka vägen till klosterbageriet för en mysig fika bara han och jag. Det blev varsin frallhalva och kaka och god dricka. Så vi har haft en bättre eftermiddag idag, jag och mitt stora hjärta. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0