Ut på tur, aldrig sur??

Skrivet den: 2021-03-27 kl. 07:18:09 / Kategori: That is that
Just nu känns det som det är kaos på Elliots föris med sjuka. Vi får Mail nästan dagligen om att en ny person som varit på förskolan bekräftats smittad. Så vi höll Elliot hemma i torsdags och planerar för att han ska vara hemma hela nästa vecka också. Sen får vi se om det lugnat ner sig annars får han vara hemma lite till. 

Därför gäller det att aktivera honom lite mer och hitta på saker. I min värld betyder det att man är utomhus. Eller ja, i allas värld just nu för det finns ju inga inomhusaktiviteter att åka på, haha. 

I onsdags stoppade vi ner kikaren och åkte till pulken med mormor för att kolla på tranorna. Det gick sådär. Elliot tyckte inte det var roligt och tröttnade ganska snabbt vilket ledde till att han började springa runt och inte lyssna på mig. Jag hade noll andra saker att erbjuda honom och kunde inte bryta det tråkiga mönstret. Så jag tröttnade också och vi körde hem igen. Skoj!! Söt på bilderna blev han i alla fall. 

Igår var vi ute på tur igen. Vi träffade Vera och åkte och kollade in nya gymmet som öppnat i stan och hämtade min nya gymväska. Vi kollade också in nya stora Coop när vi köpte fika. Målet var sedan Lillö och vi körde dit för mellismys i solen. Detta blev en trevligare tur där vi sprang runt och hoppade på stenar, lekte tittut, kastade pinnar i vattnet och mös i solen. Fler turer som dessa. Nästa gång får jag se till att ta selen med mig så kan man gå lite mer också. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0